A Judaizing Christian Anti-Romanizing Protestant Forum
You are not logged in.
"I mock only with my feeble mockery, so that those who live now, AND THOSE WHO COME AFTER US, SHALL KNOW WHAT I HAVE THOUGHT ABOUT THE POPE, THE ACCURSED ANTICHRIST, and so that anyone who wishes to be a Christian can be WARNED AGAINST SUCH AN ABOMINATION." - Martin Luther 1545 - Against the Papacy in Rome, founded by the Devil, page 16 Danish version translated 2024.
"The oracles of God foretold the rising of an antichrist in the Christian church, and in the Pope of Rome, all the characteristics of that antichrist are so marvelously answered, that if any who read the Scriptures do not see it, there is a marvelous blindness on them." - Cotton Mather 1707 - The Fall of Babylon 20 page pamphlet - Puritan minister, author and theologian.
(Issues getting source material as libraries seems to not be working for the people but the Devil as is seen so many places before now yet another one)
Baptist confession 1646, 1689 Was used in multiple confessions - (Westminster Confession of Faith (1646), Chapter 25, Section VI)
The Lord Jesus Christ is the Head of the church, in whom, by the appointment of the Father, all power for the calling, institution, order or government of the church, is invested in a supreme and sovereign manner;neither can the Pope of Rome in any sense be head thereof, but is that AntiChrist, that man of sin, and son of perdition, that exalts himself in the church against Christ, and all that is called God; whom the Lord shall destroy with the brightness of his coming.
""Efterkommerne af kejser Phocas, deres grundlægger og kongemorder, er som sagt desperate, gennemgribende ærkeskurke, mordere, forrædere, løgnere, selve afskummet af alle de ondeste mænd på jorden - som det selv siges i Rom. De pynter sig med Kristi, Peters og kirkens navne, selv om de er fulde af alle de værste djævle i helvede - fulde, fulde og så fulde, at de ikke kan gøre andet end at brække, kaste og blæse djævle ud!""
Martin LuTHer 1545 - Mod Pavedømmet i Rom grundlagt af Djævelen side 20.
Fordansket af Cand.theol. Finn B Andersøn 2024
Dansk:
""Jeg håner kun, med min svage hån, for at de, der lever nu, OG DE, DER KOMMER EFTER OS, SKAL VIDE, HVAD JEG HAR TÆNKT OM PAVEN, DEN FORBANDEDE ANTIKRIST, og for at enhver, der ønsker at være Kristen, kan blive ADVARET MOD EN SÅDAN VEDERSTYGGELIGHED."" - Martin LuTHer 1545 - Mod Pavedømmet i Rom grundlagt af Djævelen side 16
"Oraklerne fra Gud forudsagde en Antikrists opståen i den kristne kirke; og i Roms pave er alle karakteristika ved denne Antikrist så forunderligt opfyldt, at hvis nogen, der læser Skrifterne, ikke ser det, så hviler der en forunderlig blindhed over dem."
Citatet er taget fra "The Fall of Babylon" af Cotton Mather (1663-1728) (Kongregational Teolog) i Froom's bog "The Prophetic Faith of Our Fathers," Vol. 3, s. 113.
""Efterkommerne af kejser Phocas, deres grundlægger og kongemorder, er som sagt desperate, gennemgribende ærkeskurke, mordere, forrædere, løgnere, selve afskummet af alle de ondeste mænd på jorden - som det selv siges i Rom. De pynter sig med Kristi, Peters og kirkens navne, selv om de er fulde af alle de værste djævle i helvede - fulde, fulde og så fulde, at de ikke kan gøre andet end at brække, kaste og blæse djævle ud!"" - Martin LuTHer 1545 - Mod Pavedømmet i Rom grundlagt af Djævelen side 20.
“Protestanten der ikke protestere imod Rom er navnet uværdig” - Charles Chiniquy xkatolsk præst [30 July 1809 – 16 January 1899]
"Jeg er trængt op i en krog og kan ikke undgå konklusionen, at paven er Antikrist." Martin Luther 1520
"Jeg føler mig meget friere nu, hvor jeg er sikker på, at paven er Antikrist." - Martin Luther 1521
Dearly regards - Brother, Disciple and Child of Jehovah - Darkijah
May Jehovah bless you, Jayshua, be by you a most precious pearl, and their Spirit of Truth in us All, Amayn!
[ Generated in 0.030 seconds, 11 queries executed - Memory usage: 1.55 MiB (Peak: 1.75 MiB) ]